Ste tu
Domov > Inšpirácie a tipy > Inšpirácia – pripravte zdravý a chutný hummus

Inšpirácia – pripravte zdravý a chutný hummus

Aj keď názov tohto jedla neznie príliš lákavo, jeho chuť je výnimočná a veľmi jemná. Hummus, tradičný arabský dip k zelenine či arabskému chlebu, sa našťastie postupne udomácňuje aj v našich kuchyniach.

Základnou ingredienciou na prípravu hummusu je cícer. Cícer patrí do čeľade bôbovitých rastlín a tvar jeho semien je veľmi podobný lieskovým orieškom. V obchodoch ho môžeme zohnať v sušenej forme v regáloch pri fazuli či hrachu alebo zaváraninách, kde je cícer naložený v náleve. Netradičný názov jedla, o ktorom sa bavíme, má pôvod práve v arabskom pomenovaní pre cícer, a teda hummus. Cícer sa na pôde blízkeho východu pestoval už za čias Mezopotámie, odkiaľ sa postupne rozšíril do celého sveta.

Cícer obsahuje množstvo telu prospešných látok

Už starí antickí filozofi Platón a Sokrates sa v svojich dielach venovali aj cíceru a jeho výživovým hodnotám. Ako všetky bôboviny, aj cícer obsahuje vysoké množstvá vlákniny, ktorá podporuje správnu funkciu tráviaceho systému. Okrem toho obsahuje aj vitamíny C a B6, stopové prvky ako železo, zinok, vápnik a magnézium. Hummus priaznivo pôsobí na znižovanie hodnoty cholesterolu v krvi a mnohí lekári odporúčajú jeho konzumáciu ako prevenciu rakoviny. Vďaka nízkym hodnotám kalórií je hummus priam ideálnym jedlom pri snahe chudnúť či zdravo sa stravovať. Navyše, hummus dodá inak nevýraznej zelenine atraktívnu chuť.

Príprava humusu, ktorú zvládne každý

Hummus je možné pripraviť v rôznej hrubosti kúskov cíceru, avšak najjemnejšiu chuť má práve chutný krémový humus. Jeho príprava je veľmi jednoduchá. Ak používame sušený cícer, je nutné ho na niekoľko hodín namočiť do vody. Cícer následne jednoducho povaríme, aby úplne zmäkol, zmes rozmixujeme, pridáme citrónovú šťavu, cesnak, olivový olej, soľ a tahini (pasta zo sezamových semiačok a oleja). Po krátkom odstáti si môžeme vychutnávať jemnú chuť hummusu maslovej konzistencie.

Pridaj komentár

Top