Ako si vybrať bradlá na cvičenie?

0
10
bradlá na cvičenie

Ak chcete posilňovať hornú polovicu tela, zvýšiť svoju ohybnosť či pohyblivosť a hľadáte šikovnú pomôcku, ktorá nezaberie veľa miesta, bradlá sú skvelou voľbou. Efektívne na nich precvičíte brušné svaly, ramená, hrudník a triceps.

Na výber však máte široké spektrum možností a ak neviete, aké bradlá budú pre vás najlepšie, spísali sme niekoľko tipov, ako pri nákupe postupovať a čo si všímať, aby ste dostali to, čo si predstavujete a cvičenie na nich si užili.

Ktorý typ bradiel chcete?

Existuje niekoľko základných druhov bradiel. Odlišujú sa od seba najmä tým, aké druhy cvikov na nich môžete cvičiť, ale aj svojou konštrukciou a doplnkovým vybavením zvyšujúcim komfort pri tréningu.

Základné druhy bradiel

Asi najbežnejšie sú voľne stojace bradlá – jedna alebo dve tyče spojené naspodu v určenej vzdialenosti, ideálne na gymnastiku a cvičenie. Vyznačujú sa veľkou stabilitou. Niektoré modely stacionárnych bradiel majú možnosť regulovať vzdialenosť. Precvičíte na nich rôzne typy zhybov, kľukov, príťahov a visov a poslúžia nielen začiatočníkom, ale aj pokročilým.

Okrem nich máte na výber samostatne stojace bradlá bez spojenia, ktoré môžete od seba pohybovať a ich vzdialenosť regulovať podľa potreby pri konkrétnom tréningu, takže sú vhodné pre každého.

Ďalším obľúbeným druhom sú multifunkčné bradlá. Sú nižšie ako predchádzajúce modely a najlepšie na nich precvičíte svaly chrbta a horných končatín napríklad klikmi. Ďalším typom sú bradlá na stenu. Sú spratné a veľmi stabilné, no môžete na nich cvičiť len obmedzený repertoár cvikov.

Špeciálnou kategóriou sú bradlá kombinované s hrazdou, ktoré sú praktickým multifunkčným zariadením na komplexný domáci tréning.

Zaostrené na technické parametre

Začnite hmotnostným limitom. Ten je dôležitý najmä kvôli bezpečnosti. Bradlá, ktoré nie sú spojené, mávajú spravidla nižšiu nosnosť ako bradlá spojené. Maximálnu hmotnosť používateľa, pre ktorú je konkrétny model určený, rozhodne neprekračujte. Pri intenzívno tréningu by ste mohli ľahko prísť k úrazu.

Ako si vybrať bradlá na cvičenie?

Možnosti regulácie výšky bradiel a ich vzdialenosti vám dovolia spestriť si paletu cvikov, takže ak hľadáte všestrannejšie bradlá, je výhodné, ak si na bradlách môžete zvoliť rôzne úrovne výškového nastavenia tyčí, spodného priečneho nosníka, ale aj šírky rozostupu bradiel.

Zvýšený komfort a bezpečnosť

Detaily ako penové rúčky na bradlách či lakťové opierky zvyšujú komfort pri cvičení. Aby sa vám ruky nešmýkali, pri cvičení sú vhodné rukavice, ktoré zabránia vzniku pľuzgierov. Gumené podložky alebo plastové nožičky zabezpečujú lepšiu stabilitu aj pri intenzívnejšom tréningu a starajú sa aj o to, aby sa bradlá nešmýkali po podlahe a nepoškriabali ju.

Kvalitný materiál a kovové súčasti by mali pevne držať na svojom mieste, aby nehrozilo ich vypadnutie, čo môže viesť až k úrazu pri cvičení. Takisto je výborné, ak je kovová konštrukcia ošetrená náterom proti korózii.

Svoju domácu posilňovňu môžete jednoducho a rýchlo vybaviť kvalitnými bradlami pre začiatočníkov aj pokročilých. Navštívte https://hop-sport.sk/bradle/ a nájdite si model presne pre vás, vďaka ktorému môžete pracovať na svojej vysnívanej postave. Investícia do zdravia a zlepšienie kondície sa vždy oplatí!

ZANECHAŤ ODPOVEĎ

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno tu