Riadia náš život. Sledovanie influencerov je závislosť

0
36
Riadia náš život. Sledovanie influencerov je závislosť

Pred rokmi sme slovo influencer ani nepoznali. Dnes sa každý druhý človek s profilom na sociálnych sieťach necháva oslovovať ako influencer. Niekto týmto ľuďom závidí, niekto ich sleduje zo zvedavosti a existuje skupina ľudí, ktorí sú na sledovaní influencerov závislí. Kto je influencer a prečo ho brať s rezervou?

Z neznámeho človeka celebrita

Kedysi sa za ľudí, ktorí ovplyvňujú názory más považovali len herci, speváci, športovci alebo uznávaní špecialisti z rôznych odborov. Dnes sa z vás stane influencer len vďaka tomu, že dokážete vlastnú osobu alebo svoj život prezentovať zaujímavým spôsobom. Možno doma chodíte v teplákoch, jete mrazené potraviny a denne trpíte depresiami, ale na internete váš život vyzerá dokonalý. A to je práve kameň úrazu resp. základ úspešného influencera. Jeho život musí vyzerať ako rozprávka.

Závidíme a snívame

Influencer stavia na tom, že stereotyp a bežný život nebaví väčšinu ľudí. Dokáže svojim sledovateľnom dodať ten správny mix toho, čo im v živote chýba. Nemáte peniaze na cestovanie? Sledujete ľudí, ktorí zarábajú na tom, že ich sledujete a oni sami cestujú po svete. Nemáte figúru snov? Sledujete ľudí, ktorí cvičia, zdravo sa stravujú a zarábajú na tom, že túžite schudnúť. Nemáte balík peňazí na značkové oblečenie? Sledujete ľudí, ktorí chodia oblečení v značkách od hlavy až po päty a zarábajú na tom, že vy nosíte desaťročné tepláky od Číňana.

Stalkeri po novom

Okrem snívania a závidenia milujeme nazerať do súkromia cudzích ľudí. Ak influencer ukáže svoju dennú rutinu, pustí vás do spálne, zdôverí sa vám so svojimi obavami, má úspech zaručený. Úplnou hviezdou sa stane, keď chodí s telefónom v ruke od rána do večera a natáča aj návštevu toalety. Žiť život cudzích ľudí je ľahšie, ako bojovať s problémami všedného dňa.

Zarábajú na vás

Influencer nerobí nič zadarmo. Niekedy to tak môže vyzerať, ale jeho aktivity smerujú k tomu, aby vás zaujal a potom predal, čo sa dá. Veľa sledovateľov znamená väčšiu šancu, že si influencera všimne renomovaná spoločnosť a zaplatí mu za propagovanie svojich výrobkov. Následne sa stane, že sledujete 50 influencerov a 50 z nich robí reklamu jednému a tomu istému výrobku. Nenechajte sa influencnúť a radšej sa riaďte svojim rozumom. Show zvanú influencerstvo berte len ako rozptýlenie alebo ako televíznu reláciu.