Praktické tipy pre poriadok na pracovnom stole

0
1
Organizovaný pracovný stôl s praktickými úložnými riešeniami pre efektívnu prácu.

Udržiavanie poriadku na písacom stole, resp. v celej pracovni, nie je len o estetike, ale má tiež výrazný vplyv na našu produktivitu. Čistý a organizovaný stôl umožňuje rýchlejšie nájsť potrebné veci, a tak pracovať efektívnejšie. Zvyšuje tiež mieru koncentrácie.

O slovo sa hlási minimalizmus

Na stole udržujte iba to, čo pravidelne používate. Mnohokrát je napríklad výhodné kúpiť balenie kvalitných písacích potrieb po viacerých kusoch, neznamená to však, že by mali všetky automaticky skončiť na vašom stole. Nepoužívané písacie potreby vložte do šuplíka a rotujte ich – ak pridáte na stôl niečo nové, odstráňte niečo staré. Raz za čas skontrolujte svoje zásoby a vyhoďte nefunkčné písacie potreby (perá, zvýrazňovače či centrofixky).

Používajte organizéry

Aby sa drobnosti neváľali po stole, zaobstarajte si stolový organizér s viacerými priehradkami. Zvyčajne disponujú sekciou na poznámkové bločky, písacie potreby a rôzne drobnosti ako spinky či špendlíky. Praktické sú aj rozdeľovače alebo priehradky do zásuviek – každý priestor vyhraďte konkrétnej kategórii (napr. perá, pravítka, kalkulačky, papiere a podobne). Na dokumenty, ktoré potrebujete mať po ruke (aktuálne dokumenty a dôležité poznámky), použite stolový organizér na papiere.

Tip: Skenujte a ukladajte dôležité dokumenty do počítača, aby ste minimalizovali množstvo použitého papiera.

Žiadna spleť káblov

Snažte sa minimalizovať množstvo káblov – ak je to možné, investujte do bezdrôtovej klávesnice, myši alebo slúchadiel. Samozrejme nie je možné zbaviť sa všetkých káblov. Aby však nevznikal chaos, použite štítky alebo farebnú pásku, aby ste vedeli, ktorý kábel patrí ku ktorému zariadeniu. Aby sa nemotali kade-tade, prichyťte ich vertikálne pozdĺž nohy stola pomocou káblových úchytov alebo umiestnite prebytočnú dĺžku do káblového boxu.

Rozdelenie na jednotlivé zóny

Priestor vašej pracovne môžete rozdeliť na pracovnú zónu a skladovaciu. Pracovná zóna by mala pozostávať iba z nevyhnutných vecí, tzn. počítača, externého monitora a základných písacích potrieb. Skladovacia zóna by mala obsahovať zásuvky, police alebo organizéry na uskladnenie dokumentov a ďalších potrieb. Okolie stola môžete ešte doplniť o jednu až dve dekorácie, ktoré tento priestor spríjemnia, no zároveň nebudú veľmi rušivé.

 

Zdroj foto: Mediaphotos / Adobestock.com